16
سپتامبر

چرا با تمام تلاش هایی که میکنید نمیتوانید لاغر شوید؟ قسمت اول

اولین قدم: عدم آگاهی
بر طبق تحقیقات انجام شده اولین و شاید مهم ترین دلیلی که اشخاص نمیتوانند کاهش وزن اصولی را تجربه کنند این هست که سطح آگاهیشان نسبت به غذا بسیار پایین است و این در حالیست که هر چه که ما میخوریم تبدیل به بافت های مختلف بدنمان میشود و تغذیه و آگاهی نسبت آن مهم ترین موضوع مرتبط با سلامت جسممان است.

شما با تغذیه سالم میتوانید علائم بسیاری از بیماری ها را کاهش دهید و آنها را مهار کنید و اندام متناسب و مورد علاقه خود را پرورش دهید.

به راستی که سطح آگاهی شما از تغذیه و رابطه آن با سلامتیتان چقدر است؟ اکثر مردم در این سطح از آگاهی هستند که بخوریم چون گشنه ایم و معده مان را پر کنیم تا سیر شویم و یا این را میخوریم چون هوس کردیم یا عاشق این غذا هستیم.

باید سح آگاهی را ارتقاع دهید تا بتوانید غذاهایی را انتخاب کنید که مطابق با نیاز بدن و علاقه شماست و شما را مدت زمان بیشتری سیر نگه میدارد.

غذاهایی که سطح هورمونی شما را سالم نگه میدارد و بسیاری از بیماری ها مثل چاقی و دیابت و … به دلیل اختلالات هورمونی بوجود می آید .

 

دومین قدم : بی نظمی 

تقریبا تمام دوستانی که به ما برای کاهش وزن مراجعه کردند با مشکل بی نظمی دست و پنجه نرم میکنند و نمیتوانند خود را وادار کنند که سر ساعت خاص غذا بخورند ، سر ساعت خاص ورزش انجام بدهند یا سر ساعت خاص بخوابند.

خوب شاید در نگاه اول فکر کنید این موضوع بی ربطه اما اگر عمیق تر این مورد را بررسی کنیم متوجه میشویم که نظم داشتن نقش بسیار مهمی در سلامتی و لاغری شما دارد. خیلی از هورمون های بدن شما در ریتم های دایره وار، که بعضی از آنها سریع تر و بعضی کند تر ترشح میشود.

چاقی یک مشکل هورمونی است و هورمون کورتیزول یا هورمون استرس نقش بسیار مهمی در این موضوع دارد ، جالبه بدونید که کورتیزول هم از آن دسته هورمون هایی است که بصورت دایره وار در بدن ترشح میشود و منظم نبودن ریتم ترشح آن در بدن باعث ایجاد اختلال در روند طبیعی عملکرد های بدن میشود ، به عنوان مثال زمانی که باید بخوابید شما را پر انرژی میکند و در طی روز احساس خستگی دارید که از عواقب اختلال در روند ترشح این هورمون به حساب می آید و خواب سالم و مناسب یکی از مهم ترین بخش های کاهش وزن میباشد پس تلاش کنید تا نظم را وارد زندگیتون کنید تا آرامش بیشتری داشته باشید و راحت تر کاهش وزن را تجربه کنید.

نگارنده شایان فرهانیان